Tuesday, May 12, 2009

Ză last man standing.... sau ultimu` om.

In urma unei cereri de oferta i-am furnizat unei viitoare mirese pretul pentru serviciile noastre (ale mele si ale lui Dan - cameramanul).Ba inca i-am facut si o reducere, ca nunta era in noiembrie.Vreo 550 eur era oferta (da, stiu, la bucuresti e cel putin dublu...).
Primesc telefon de la viitorul sot al domnisoarei, foarte interesat sa ne intalnim.
Ne intalnim.Conversatia decurge cam asa: Eu ii prezint si ii explic toate chestiile(ca se lucreaza in 2, ca se face treaba buna, ca suntem cunoscuti si seriosi, ca avem backup, contract, garantii,etc, etc).In continuare discutia ia o turnura hilara pentru unii:
-(el) - si cat costa ?
-(eu) - pai pretul din e-mail-ul pe care vi l-am dat.
- si.... tre` sa dau si meniu...?
- pai macar o gustare, nu neaparat meniu intreg, da` in 20 ore de munca...
- Iti dau 15 mil, daca vrei....ca sa stii, am gasit si cu 10....
(aici a fost partea unde am ramas perplex)
- Imi pare rau, dar pretul este cel din e-mail si nu se negociaza.
- Da` totusi, sa-ti las un numar de telefon sa te mai gandesti, poate.....
- Nu-mi lasati numar de telefon pentru ca va zic inca de acum ca la 15 mil nu se poate face.Daca ati gasit la 10 mil, atunci acceptati acea oferta.


Asta a fost cam ca la piata. Vezi la piata ridichi. O baba are niste ridichi cat ouale, bune , zemoase si vrea 1 leu legatura.Alta baba are niste ridichi ofilite, cat maslina, seci si vrea 50 bani legatura. E ca si cum te-ai duce la aia cu ridichile frumoase si i-ai zice " vreau ridichile tale, la pretul babei de alaturi".In felul asta iti bati joc de om.Poate aia cu legume frumoase a muncit, le-a ingrijit, le-a udat, le-a sapat; iar cea cu zbarciturile le-a pus in pamant si atat.


Eu, sincer, m-am simtit ca ultimu` om. Nu doar pentru comparatia cu serviciile unora de 10 mil, ci pentru ca am simtit o usoara tenta de superioritate de genul " eu dau banu`".

7 comments:

Zs. Szabi said...

Oooo da, crede-ma ca si eu am trecut pe acolo si de atunci mi-am luat si eu dreptul sa imi selectez clientii. Ai actionat foarte bine !

FotoStefan said...

Foarte bine ai facut tu! Si daca ar face cat mai multi fotografi asa, ar fi mai bine pentru noi toti.
Succes in continuare.

dreadboy said...

puteai sa-i zici foarte bine ca cel mult ii poti face reducere 10% cand se insoara a doua oara ;) si daca a gasit mai ieftin in alta parte de ce te-a mai contactat ?

aditza said...

Banu' schimba omul....da' rau de tot

Mihai said...

Am patit o faza de asta la o nunta acum vreo 2 ani de zile. Ne-am inteles la pret, totul ok...pana la restaurant, unde am avut surpriza sa fiu instiintat de catre ospatar ca pentru mine si fotograf nu sunt "alocate" meniuri. Am chemat mirele sa discut cu el, la care mi-a zis ca i-a zis socru mic ca daca vrem si mancare tre sa ii scadem din pretul serviciilor. Asa ca i-am spus mirelui ca in momentul in care se va servi aperitivul vom pleca sa mancam si noi la un restaurant ceva (nu eram in localitatea de domiciliu, dar am zis ca gasim noi ceva). Mirele a reactionat la vorbele mele spunand ca "daca se intampla ceva important cat timp sunteti plecati???"..si i-am raspuns ca asta e, oricum noi ne respectam contractul oferindu-va numarul de poze si orele de filmare (am dat-o si eu mai "intr-un fel"). Pana la ora 10 si ceva mirele a avut discutii grele cu socru mic (un scartzan de altfel) si cand am vrut sa plecam ne-a oprit mirele si si-a cerut scuze si ne-a dat de "haleala". Oricum eram rupti de foame...plecati la 200 de km de casa. Asta-i romanika...plina de fel si fel de oameni.

tim2003 said...

Ai facut foarte bine ca i-ai dat verde. Aici insa "pai macar o gustare, nu neaparat meniu intreg, da` in 20 ore de munca..." ai scrantit-o. Daca esti profesionist iei bani strict pe munca pe care o faci, nu lasi impresia ca te bucuri la un ciubuc (un meniu moca). Bashca ca il legitimezi si pe el sa se bage la o "negociere" mica.
Mihai, e dreptul lui sa hotarasca daca va da de mancare sau nu. E trist pentru un pro sa pretinda asa ceva. Asta e ... Romanika

Florin Nastasa said...

Tim2003 iti dau dreptate. E trist pentru un pro sa fie pus in situatia asta.Pe mine nu ma deranjeaza in nici un fel sa-mi iau pachet de acasa, atata timp cat omul accepta pretul cerut, fara sa incerce sa mai negocieze. Din pacate, vorba ta, asta e Romanika - unii isi fac meniuri de sute de euro fara tocmeala, insa la fotograf si/sau cameraman vor sa negocieze la sange.Daca s-ar putea sa lucrezi pentru ei gratis, ba sa le mai dai si "dar" cand pleci.