Saturday, July 22, 2006

Targul agroalimentar-general

Stau intr-un oras mic, uitat de lume, desi este incarcat de istorie.Un oras in care se intampla cate ceva(un concert, o expozitie..o asfaltare..) doar inaintea alegerilor. Nu avem cinematograf, nu avem teatru, curand nu vom mai avea gradina zoologica.Avem, in schimb "supermagazine" si magazine de lux...
Tocmai ce a inaugurat domnu` primar "targul agroalimentar-general", targ care, spera dumnealui, va deveni o traditie.Am facut o vizita (ca tot ma plangeam ca nu se intampla nimic).Am vazut: masini,tractoare,masini scumpe,caramizi, un tip care taia sticle de sampanie(n-am inteles niciodata de ce ai vrea sa tai o sticla de sampanie),masini si utilaje agricole, niste flori, blanuri si aspiratoare.
Ma gandesc ca exista 2 posibilitati: ori s-a descoperit, mai nou, ca putem manca orice aliment din cele enumerate mai sus; ori cineva a gresit bannerul.....





Sunt ferm convins ca in urmatoarele zile vom afla despre "Succesul targului agroalimentar".
Incantat de ceea ce am vazut; am dat o raita si pe la muzeul de arta - care este (literalmente) la 2 pasi de targ.In fata intrarii, un cetatean demonstra avantajele cositoarei mecanice. 1.Poti cosi iarba si 2.Provoaca infarct tuturor pasarilor pe o raza de 100m.
Muzeul - cum era de asteptat - pustiu. 2 lei intrarea. Foarte ieftin daca ma intrebati pe mine. Am vazut lucrari mai vechi, lucrari mai noi, unele bune, altele mai...putin, insa senzatia este foarte placuta.Sa stai in racoare si sa privesti la fiecare tablou sau pictura incercand sa intelegi viziunea artistului.
Ba chiar am intrebat si cum se poate expune in muzeu; asa am aflat ca rezervarile se fac cu un an in avans.Desi... s-ar putea sa gasesc ceva in toamna...
As fi vrut sa comentez ideea asta - nu gasesc insa cuvantul potrivit pentru atitudinea asta a romanului care, in momentul in care cineva este interesat de produsul lui, devine brusc foarte ocupat si inteligent....







No comments: