Wednesday, August 09, 2006

Cultura si traditie

In ultima vreme ma plangeam de lipsa de cultura in orasul in care traiesc.Se pare ca cineva a luat aminte de plangerile mele; asa am avut parte de un festival al cantecului si portului popular.
Toate bune si frumoase, pana la organizare.Cu o ora inainte de spectacol, nimeni nu stia de unde va pleca parada portului popular...am gasit pana la urma solutia, singur.De unde ar putea pleca, daca nu de unde au oprit autocarele?
Am insotit caravana pe tot parcursul traseului.Asa am putut afla ca ca din portul romanesc face parte si umbrela albastra; si ca unii romascani confunda dansul popular cu "break-dance" ul.Doar asa imi pot explica de ce se agita in halul asta un tanar sa stea cu picioarele in sus pe ritmuri de muzica populara...
Imi ocup un loc langa scena(unul bunisor) si ma pregatesc de actiune.Vine un "baietzash" cu slapi si ghiul - cu o camera VX2100(parca)in "auto mode", se baga in fata mea si isi aseaza camera...Il bat pe umar si ii atrag politicos atentia ca incapem cu totii si nu e nevoie decat sa-si mute camera cu 30cm mai la dreapta.Primesc un raspuns de gradinita "eu am fost aici de la ora 5".Cool....Las` ca pana implineste 50 de ani o sa termine cu aia 7 ani de-acasa.
Am putut observa ca traditiile inca mai au trecere.Indiferent de varsta sau culoare oamenii s-au bucurat de spectacol, cu adevarat.
Se pare ca, pana la urma nu e chiar totul pierdut....















2 comments:

Anonymous said...

Frumos...dar sunt convins ca din fotografii a iesit mai bine decat in realitate,oricum era mai bine de zis "Cultura sau traditie?" zic eu...

Florin Nastasa said...

Pai depinde cum privesti lucrurile.In general fotografia reflecta viziunea fotografului asupra unui subiect. Faptul ca tin la valorile traditionale m-a facut sa ofer aceasta viziune. Probabil ca daca aceste traditii n-ar fi insemnat nimic pentru mine, ar fi rezultat niste imagini ca cele de la ziar.
Cat despre "cultura si traditie" vs "cultura sau traditie" imi pastrez parerea ca traditiile (ale noastre sau ale altora) reprezinta cultura acelui popor.