Monday, August 21, 2006

Targul mesterilor populari.Sau taxa pe imagine.

M-am bucurat sa vad ca in ultima vreme s-au petrecut destul de multe evenimente...culturale.Unul dintre acestea, "Targul mesterilor populari din Moldova" tocmai a luat sfarsit.In prima zi, la prima ora am fost acolo.Am vazut lucruri frumoase, unicate muncite din greu - cu preturi pe masura, mesteri populari si "smecheri" in costum popular sub influenta mahmurelii....
Traim in Romania.Romanul este inventiv.Asa ca a inventat "taxa pe imagine".Adica..daca te duci la muzeu, pentru pozat platesti 100 lei noi.La manastirile din nordul Moldovei, la fel.Acolo chiar e mai modern.Daca ai digital, platesti mai mult. Si ne mai miram de ce putinii turisti care ne calca pragul se imputineaza pe an ce trece.
Revin la targul mesterilor populari.Pozez cateva lucruri interesante.Nimeni nu zice nimic, ba chiar sunt incantati.Ajung la standul cu linguri si furculite de lemn.Vreau sa fac o poza." Nepoateeeee...." zice mesterul.Ma uit in stanga, ma uit in dreapta...nici un nepot.Duc aparatul la ochi.."Nepoateee....".Se uita la mine.Hmmmm - imi spun eu in gand - cred ca e vreo confuzie, nenea are vreo 45 de ani, eu am 30; deci n-am cum sa-i fiu nepot...Apoi, aproape ca un bulldog se repede la mine. Ca ce vreau sa pozez? Vreau sa-i fur modelele? "Daca vrei sa pozezi, 50.000 taxa.". Ciudat, n-am vazut nici un fel de afis care sa mentioneze asa ceva. Ii replic "domnule, sunt pe domeniul public, asa ca pot fotografia fara probleme.Daca este vreo taxa impusa, atunci va rog sa veniti cu o chitanta"...Devine tot mai agresiv. Renunt. Probabil ca nu prea are vanzare...
M-am gandit si eu.Ce-ar fi sa pun taxa pe vizualizarea blog-ului ???








4 comments:

Anonymous said...

Asa am patit si eu, dar in Bucuresti.
Uneia ii era teama ca ii fur "arta".

Anonymous said...

Salut!

Imi plac pozele f mult! Poti sa-mi spui si mie cum inserezi acel "copyright" in coltul pozelor. Ce program folosesti?. Merci

claudiuwolf@yahoo.com

Calin Andra said...

Imi plac mult 5 si ultima din serie. Din pacate asa se intimpla la noi, ceva similar am patit si eu in Arad tot la un tirg din asta.

Anonymous said...

Imi plac mult aceste poze si imi place acest gen de targ.De fapt, nici nu i-as spune targ, e cu totul altceva, iar fotografiile tale exprima foarte bine acest lucru.
Sa-ti spun ceva care te-ar putea surprinde.Fa o incercare si inainte de a fotografia, vorbeste cu artistul, admira-i arta fara nerabdarea aceea explicabila pe care in mod sigur o ai inainte de a captura imaginea obiectelor, uita pt. o clipa ca ai aparatul la tine, si abia apoi roaga-l sa te lase sa fotografiezi.Mai mult, propune-i sa-i platesti, inainte de orice altceva.Iti garantez ca nu-ti va cere nici un ban, lumina va fi la fel de buna si fotografia la fel de reusita.
Iti spun asta pt. ca am fost anul asta la un targ al olarilor si-am stat o vreme la povesti cu un astfel de artist.
Felicitari !